ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

بازسازی خانه با هزینه کم

بازسازی خانه با هزینه کم

مسلما پیدا کردن فضا کافی برای چیدن همه وسایل منزل یکی از چالش‌های پیش روی خانه‌های کوچک است. بنابراین بازسازی کم هزینه خانه‌های کوچک می‌تواند راه حلی مناسب برای بهبود این شرایط باشد. کوچکی فضا تنها عامل سوق دادن افراد به سمت بازسازی خانه‌های کوچک نیست و دلایلی چون کلنگی بودن خانه می‌تواند مزید بر علت باشد.

مزایای بازسازی خانه

بالا رفتن هزینه مصالح ساختمانی باعث شده تا افراد گزینه بازسازی ساختمان را به نوسازی ترجیح دهند. بنابراین آمار بازسازی‌ منزل بصورت روزانه در حال افزایش است. از طرفی توجه به این نکته ضروری است که عملیات تخریب بایستی تحت رعایت نکات ایمنی صورت گیرد. در نتیجه اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که توان مالی برای پروژه‌های ساختمانی را ندارید، می‌توانید با انجام روش‌هایی ساده، بازسازی خانه با هزینه کم ترتیب دهید.

مراحل بازسازی خانه با هزینه کم

زمانی که وارد یک اتاق کوچکتر می‌شوید، فوراً حس صمیمی تر و دنج تری به شما دست خواهد داد. با این حال، بدون داشتن یک برنامه ریزی دقیق، می‌توانید اتاق دنج خود را به یک مسیر درهم و برهم تبدیل کنید. خوشبختانه، راه حل‌های آسان و مقرون به صرفه تر برای بازسازی خانه قدیمی به نسبت نوسازی این کار وجود دارد. در ادامه شما را با 10 روش خلاقانه برای بازسازی با هزینه کم خانه آشنا می‌کنیم که به راحتی می‌توانید فضای خانه کوچک خود را نونوار کنید.

1) از رنگ‌های روشن تر استفاده کنید

انتخاب یک پالت رنگ روشن تر و خنثی به تابش و انعکاس نور طبیعی در خانه کمک می‌کند و حسی دل بازتر با فضای بیشتر به آن می‌بخشد. رنگ‌های تیره‌تر حسی اسرارآمیز و صمیمی‌تر ایجاد می‌کنند. اما این در حالی است که با ایجاد فریب چشمی، فضای کوچک‌خانه شما را بزرگ‌تر از آن چیزی که وجود دارد نشان می‌دهد.
اگر واقعاً به دنبال ایجاد خطای چشمی برای بزرگ‌تر کردن اتاق هستید، سعی کنید در طراحی داخلی تزئینات و قالب‌های دیوار خود را با رنگ روشن‌تری نسبت به دیوارهایتان رنگ کنید. این کار باعث می‌شود که ذهن تصور کند که دیوارها عقب‌تر از آنچه هستند به نظر می‌رسند و به اتاق‌های شما عمق می‌بخشد.

2. از آینه ها برای گسترش فضا استفاده کنید

شاید یکی از قدیمی‌ترین ترفندها و در عین حال یکی از مؤثرترین آنها، قرار دادن آینه‌ در اطراف اتاق‌تان باشد تا جلوه‌ای بزرگتر به آن ببخشد. آینه‌ها همچنین به بازتاب مداوم نور طبیعی و مصنوعی در اطراف اتاق شما کمک کرده و به شما احساس دلگشاتر و روشن تری می‌دهند که اغلب این شرایط در یک فضای کوچکتر از بین می‌رود.

3. از درب‌های کشویی شیشه ای استفاده کنید

درب‌های کشویی شیشه‌ای می‌توانند محلی مجزا را در خانه ایجاد نمایند. نصب درب‌های کشویی یک راه حل عالی برای این مشکل است. چه اتاق خواب باشد و چه اتاق نشیمن، نصب درب‌های کشویی به هر اتاقی کارایی و سبک خاصی می‌بخشد. با تعویض درب‌های چرخشی به درب‌های کشویی، فضای زندگی خود را آزادانه تر کرده و حسی مجلل و زیبا به آن ببخشید. درب‌های کشویی با پانل‌های شیشه‌ای همچنین اجازه می‌دهند نور طبیعی بیشتری به داخل آن نفوذ کند.

4. خانه کوچک را ساده نگه دارید

هر چه لوازم بیشتری تهیه کنید، به هم ریختگی بیشتری را به اتاق خود اضافه خواهید کرد و فضای شما کوچکتر احساس می‌شود. سعی کنید از جمع آوری بیش از حد لوازم کوچک خودداری کنید زیرا اغلب فضای گرانبهای شما را اشغال می‌کنند.

این وضعیت در مورد انتخاب رنگ و آثار هنری شما نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید در یک بازسازی خانه با هزینه کم به آن شادابی اضافه کنید، این کار را به آرامی با چند پاشش رنگ انجام دهید که می‌توانید در بالشتک‌های خود به نمایش بگذارید.

5. از مبلمان تاشو استفاده کنید

اثاثیه‌ای را در نظر بگیرید که وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید، تا شوند، مانند تخت خواب یا میز. استفاده از این نوع اثاثیه به آزاد کردن فضای کف و جلوگیری از بهم ریختگی خانه کمک می‌کند.

مبلمان تاشو به طور یکپارچه در دکور ناپدید می‌شود و فضای شما را بدون هیچ زحمتی تغییر می‌دهند. به طور مشابه، استفاده از مبلمان چند منظوره مانند عثمانی، که می‌تواند هم به عنوان میز قهوه خوری و هم به عنوان صندلی استفاده شود، به کاهش میزان مبلمانی که برای جا دادن در فضای شما نیاز دارید، کمک می کند.

6. اثاثیه بزرگتر را اضافه کنید

همان‌طور که گفتیم، خرت و پرت های زیاد باعث می‌شود تا اتاق به هم ریخته دیده شود، همین امر در مورد مبلمان شما نیز صدق می‌کند. استفاده از مبلمان بزرگ می‌تواند شخصیت و سبکی را به اتاق شما بیاورد و به آن حس بزرگتری بدهد.

نکته: با کشیدن مبلمان خود نزدیک به دیوارها، به فضا عمق ببخشید، بدین ترتیب اتاق خود را وسیع‌تر از آنچه که هست نشان دهید.

7. تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید

با نصب تلویزیون خود بر روی دیوار، بخشی از فضای کف را که به شدت به آن نیاز دارید، دوباره به دست خواهید آورد، چرا که بدین ترتیب نیاز به وجود کابینت تلویزیون از بین می رود. این به شما امکان می دهد فضای کف خود را به حداکثر برسانید و پول خود را در جای دیگری متمرکز کنید.

8. فرش بزرگتر را انتخاب کنید

انتخاب یک فرش بزرگتر به شما کمک می کند با ایجاد یک خطای دید هر چه فرش خود را کوچکتر کنید، توجه بیشتری به فضا ایجاد می‌شود که کوچکتر و به هم ریخته تر است. یک فرش بزرگ که پایه اتاق را پوشانده، با یک الگوی یکنواخت ساده یا تک رنگ، بدون اینکه اتاق را تحت تأثیر قرار دهد، جلوه ای تازه به آن می‌بخشد. اگر رنگی را انتخاب می‌کنید، اتاق را با دکور همان رنگ مانند کوسن گره بزنید.

9. از فضای ذخیره سازی خود استفاده کنید

با اضافه کردن ارتفاع، فضای ذخیره سازی خود را به حداکثر برسانید. به وسایل تزئینی و عمودی فکر کنید که به جلب توجه شما کمک می کند، مانند قفسه های بلند که می توانند فضای دیوار مرده را پر کنند.

خطوط عمودی برای ایجاد حس خاص جادار بودن ضروری هستند، در حالی که مبلمان حجیم و کوتاه خیلی سریعتر می توانند فضای یک اتاق را پر کنند.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای کنار گذاشتن وسایل غیر ضروری، سرمایه‌گذاری روی یک تخت خواب پلت فرمی است که دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی است و یک کشوی با قابلیت بیرون ‌کشیدن زیر تشک دارد.

10. بالای قفسه های درب

اگر تمام ایده‌های ممکن برای بازسازی خانه با هزینه کم را با تمام قوا انجام داده اید و همچنان با کبود فضا مواجه اید، فقط به یاد داشته باشید، هنوز درب ها را در اختیار دارید. استفاده از قفسه‌های روی در، سازمان‌دهنده‌ها و جاکفشی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا فضای زندگی خود را بهتر سازماندهی کنید و مقداری به هم ریختگی ناخواسته را از کمد لباس‌های خود آزاد کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *