ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی نیز اهمیت بسیاری یافته است. افراد ترجیح می‌دهند، طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی، چیدمان خوبی داشته باشد، تا در حین استفاده از زیبایی آن لذت ببرند. طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی هزینه زیادی ندارند و با خرید برخی المان‌ها می‌توانید بهترین طراحی داخلی حمام را انجام دهید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید طراحی سرویس بهداشتی را طراحان حرفه‌ای این حوزه بسپارید تا بهترین و با کیفیت‌ترین ایده‌ها را اجرا نمایند.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

نکات مهم طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

از مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در نظر گرفتن قسمتی برای قرار دادن وسایل شخصی: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته می‌شود، جایگاهی برای قرار دادن وسایل شخصی و حوله و دمپایی و وسایل حمام است. این کار سبب افزایش زیبایی و نظافت سرویس بهداشتی می‌شود.
  • استفاده از تزئینات مناسب: برای طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی از تزئینات زیبا استفاده نمایید تا سبدهایی که برای قرار دادن حوله و وسایل حمام در نظر گرفته‌اید به خوبی پارتیشن بندی شده و فضا کاملا زیباتر به نظر برسند.
طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی سرویس بهداشتی

در طراحی داخلی سرویس بهداشتی می‌توان از سبک طراحی مختلف استفاده نمود. برخی دکوراسیون‌ها به صورت دکوراسیون سرویس بهداشتی با وان قفسه‌ای هستند. برخی دکوراسیون‌ها شامل سرویس بهداشتی مدرن و اروپایی هستند و برخی دکوراسیون‌ها سرویس بهداشتی با بوفه است. امروز استفاده از نماهای سنگی یکی از ترندهای روز برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی به شمار می‌رود. از جمله وسایلی که برای سرویس بهداشتی استفاده می‌شود، شامل آینه، قاب‌های سرویس بهداشتی و قفسه‌های دیواری است.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

انتخاب کاشی و سرامیک برای طراحی داخلی دستشویی

یکی دیگر از مواردی که در بازسازی ساختمان و طراحی داخلی دستشویی تاثیرگذار است، نوع کاشی و سرامیک است. کاشی و سرامیک می‌تواند جذابیت بیشتر در طراحی داخلی ایجاد نماید. امروزه کاشی‌ها طرح‌های متنوعی دارند و با رنگ و نشان‌های مختلف قابلیت ایجاد فضای آرامش بخش، لوکس، لاکچری و قدیمی و سنتی را دارند. البته این را در نظر داشته باشید که نوع سرامیک و کاشی، می‌تواند باعث افزایش هزینه و یا کاهش هزینه شود.

طراحی و دکوراسیون داخلی دستشویی

تاثیر نورپردازی در طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

امروزه تاثیر نورپردازی در محیط بر کسی پوشیده نیست. نورپردازی در طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل اغلب شامل استفاده از وسایل شیشه‌ای براق و پرده‌هایی است که آب جذب نمی‌کنند. برای افزایش نورپردازی محیط داخلی سرویس بهداشتی، از کاشی و سرامیک، آینه و پنجره استفاده می‌شود. گاهی برای افزایش نورپردازی، لامپ‌ها و چراغ‌ها را در جلوی آینه قرار می‌دهند تا علاوه بر جذابیت بیشتر، روشنایی بیشتری هم ایجاد نماید.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک

سرویس‌های بهداشتی کوچک به دلیل عدم برخورداری از فضای کافی امکان استفاده از المان‌های حجیم مانند کمد و غیره را ندارند. بنابراین از دیوارها برای ایجاد باکس استفاده می‌شود. طراحی دکوراسیون این سرویس بهداشتی‌ها به صورت عمودی است و اغلب طبقه طبقه بوده و از کاشی‌های رنگ روشن با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی بزرگ

حمام و سرویس بهداشتی‌های بزرگ به دلیل برخورداری از فضای کافی،  محیط جذاب‌تری را ایجاد می‌کنند. با استفاده از کاشی، سرامیک و سنگ‌های مختلف، امکان ایجاد فضاهای روشن و بزرگ فراهم است. در سرویس‌های بهداشتی بزرگ می‌توان از روشویی‌های بزرگ و کمدهای مختلف نیز استفاده نمود. طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی بزرگ اغلب به صورت افقی است و فضا دارای چیدمان بسیار زیبایی خواهد بود. تزئینات در این نوع سرویس بهداشتی‌ها شامل سبدها، پارتیشن‌ها، آینه و انواع قاب‌ها خواهد بود. ایجاد قفسه‌های چوبی، آهنی و سنگی نیز جلوه‌ای بسیار زیبا در این نوع سرویس‌ها ایجاد می‌کند.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی بزرگ

جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت، طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی با توجه به نوع آن متفاوت است. طراحی داخلی دستشویی اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود علاوه بر افزایش کارایی باعث افزایش زیبایی آن نیز می‌شود. اولین معیاری که تعیین کننده نوع طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی است، میزان فضا و ابعاد است. در صورتی که سرویس بهداشتی کوچک باشد طراحی به صورت عمودی خواهد بود. چنانچه فضای حمام و سرویس بهداشتی بزرگ باشد، امکان استفاده از المان‌ها و تزئینات مختلف وجود خواهد داشت و طراحی به صورت افقی خواهد بود.

سوالات متداول

لوازم طراحی داخلی سرویس بهداشتی شامل آینه، قفسه، لامپ، شیرآلات و غیره است.

هزینه طراحی حمام و سرویس بهداشتی با توجه به ابعاد و اندازه، نوع کاشی‌ها و نوع المان‌های استفاده شده، بستگی دارد.

اصول طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی شامل سبک طراحی و نوع نورپردازی و استفاده از المان‌های مختلف است.