ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

طراحی داخلی رستوران [30 ایده جذاب دیزاین داخلی رستوران]

برای داشتن یک رستوران موفق، تنها ارائه یک منو لاکچری و باکیفیت کافی نیست. یک طراحی داخلی رستوران ویژه می‌تواند باعث محبوبیت و مراجعه تعداد بسیار زیادی از افراد دور و نزدیک به رستوران شود. فقط کافی است اصول طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و کافی‌شاپ را بشناسید تا با انجام آن‌ها و با هزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر در سطح شهر شناخته شوید. برای آشنایی با اصول طراحی داخلی مقاله مربوطه را در سایت معمارم بخوانید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی چیدمان رستوران

طراحی فضای داخلی رستوران

اصول طراحی داخلی رستوران

نکات مهم در طراحی داخلی رستوران

انواع طراحی داخلی رستوران

مطالعه کنید: طراحی داخلی فست فود

 

سبک رستوران خود را بشناسید

قصد دارید چه نوع غذاهایی را عرضه کنید؟ غذاهای سنتی و محلی یا غذاهای بین‌المللی؟ غذاهای دریایی یا انواع فست‌فودها؟ با پاسخ به این سوالات سبک طراحی داخلی رستوران شما مشخص خواهد شد. البته گاهی بعضی از رستوران‌ها در متراژهای بالا یا به‌صورت دو طبقه هستند که دو بخش مجزا سنتی و مدرن را به صورت مجزا دارند. هریک از سبک‌های کلاسیک، سنتی و مدرن تجهیزات، رنگ و نورپردازی مختص به خود را دارند.

رنگ در طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران مدرن

طراحی داخلی رستوران خاص

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران شیک

طراحی دیزاین رستوران

ورودی رستوران

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود افراد مختلف مایل شوند رستوران شما را امتحان کنند ورودی رستوران است. دکوراسیون ورودی رستوران باید با سبک طراحی داخلی رستوران شما هم‌خوانی داشته باشد. برای این مورد با دست و دلبازی هزینه کنید. اگر ورودی به اندازه کافی دلباز نباشد فرصت جذب مشتری‌های جدید را از دست خواهید داد.

طراحی دیزاین داخلی رستوران

دیزاین داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران هتل

طراحی داخلی رستوران

دیزاین رستوران مدرن

دیزان تالار و رستوران مدرن

مبلمان در طراحی داخلی رستوران

قبل از خرید میز و صندلی یا مبلمان رستوران یا کافی‌شاپ، باید چندین فاکتور را درنظر بگیرید. سبک رستوران شما چیست و مشتری‌های هدف شما چه کسانی هستند؟ فضای رستوران شما چقدر بزرگ است؟ رستوران شما در فضای باز قرار دارد یا در یک محیط بسته است؟

در طراحی داخلی رستوران و کافی‌شاپ‌های مدرن، عموما میز و صندلی‌های چوبی و نسبتا ساده‌ مناسب‌ترین گزینه‌های هستند. البته صندلی یا نیمکت‌های چرمی نیز می‌تواند در این رستوران‌ها یا کافه‌ها قرار بگیرد. در این رستوران‌ها معمولا تعداد صندلی‌های دور هر میز کمتر از رستوران‌های سبک کلاسیک است. در رستوران‌های کلاسیک عموما صندلی یا مبلمان مجلل با میزهای نسبتا بزرگ بهترین‌ انتخاب هستند. نوع چیدمان میز و صندلی‌ها در سبک کلاسیک، یه‌صورت بسته و خانوادگی است و فاصله میزها نسبتا زیاد هستند. در حالی که در سبک مدرن میزها می‌توانند نزدیک به هم قرار بگیرند.

در سبک سنتی، معمولا صندلی‌های چوبی یا تخت شاه نشین مورد استفاده قرار میگیرند. چیدمان مبلمان در این سبک نیز کاملا صمیمانه و نزدیک به هم است.

دیزاین چوبی رستوران

دیزاین داخلی رستوران سنتی

طراحی داخلی رستوران مراکشی

طراحی داخلی رستوران با تم سفید

مبلمان در طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران در شمال

اکسسوری ها در طراحی داخلی رستوران

نوع اکسسوری‌ها در طراحی داخل کافی‌شاپ و رستوران نیز با سبک ارتباط مستقیم دارد. بااین‌حال بهتر است به نوع غذا‌های رستوران نیز توجه کنید و اکسسوری‌هایی متناسب با آن‌ها انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر رستوران شما، غذاهای دریایی عرضه می‌کند، استفاده از یک آکواریوم زیبا یا مصنوعات دریایی (مثل آویز صدف) یا تابلوهایی با طرح دریا یا جانوران دریایی می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد.

برای سبک کلاسیک، استفاده از گلدان‌های بزرگ، بشقاب‌های دیوارکوب، تابلوهای فرانسوی، شمعدان و… بسیار مناسب هستند. درحالی‌که در طراحی داخلی کافی‌شاپ مدرن، معمولا از اکسسوری‌های ساده و به‌تعداد کم استفاده می‌شود.

برای رستوران‌های سنتی نیز بهترین پیشنهاد، قرارگیری صندل‌ها و تخت‌ها در فضای باز است. وجود یک حوض آب یا جوی آب و تعدادی درخت فضای این رستوران را سنتی‌تر و دلپذیرتر می‌کند. البته در فضای بسته نیز امکان تاسیس یک رستوران سنتی شیک وجود دارد. در مکان‌ها بهتر است دیوار‌ها آجری بوده و اکسسوری‌هایی سنتی نظیر تابلوهایی از اقوام ایرانی یا نقوش شاهنامه‌ای و همین‌طور آبنما وجود داشته باشد.

دیزاین داخلی رستوران

رنگ زرد در مبلمان رستوران

تناژ رنگ داخل رستوران

در طراحی داخل رستوران باید به رنگ رومیزی‌ها و صندلی، پرده‌ها، دیوار و کفپوش و همین‌طور اکسسوری‌ها توجه ویژه کرد. در رستوران‌های سبک مدرن بهتر است از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کرد. رنگ‌های آبی روشن، سفید و مشکی پیشنهادهای خوبی برای این رستوران‌ها است. البته در صورتی که مشتری هدف شما اغلب نوجوانان و جوانان هستند می‌توانید از رنگ‌های شادتر نیز استفاده کنید.

 برای رستوران‌های کلاسیک نیز معمولا از رنگ‌های زنده‌تر استفاده می‌شود. در این رستوران‌ها رنگ‌های طلایی، مسی، قهوه‌ای، آبی تیره، زرشکی و… می‌تواند پیشنهادهای مناسبی هستند. در رستوران‌های سنتی ایرانی نیز، عموما رنگ‌های قرمز، زرشکی، آبی لاجوردی و سورمه‌ای رنگ‌های غالبی هستند که در فضای رستوران از آن‌ها استفاده می‌شود.

تناژ رنگ در طراحی رستوران

نورپردازی در طراحی داخل رستوران

نورپردازی نیز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی داخل رستوران می‌باشد. کم‌نور بودن فضای رستوران باعث دلگیر بودن آن می‌شود و نور بیش از اندازه باعث خستگی چشم و کلافگی افراد رستوران خواهد شد.

نوع نورپردازی انواع سبک‌های رستوران‌ها نیز با هم متفاوت است. در رستوران‌های کلاسیک عموما از لوسترهای طلایی یا نقره‌ای چند شاخه استفاده می‌شود. آباژورهای ایستاده نیز برای این رستوران‌ها بسیار مناسب هستند. درحالی‌که برای رستوران‌های سبک مدرن بهتر است از چراغ‌های آویز و مدرن یا چراغ‌های هالوژنی استفاده کرد.

دیزاین داخلی رستوران با رنگ صورتی

ظروف رستوران

در انتخاب ظروف غذا، نوشیدنی و دسرها نیز باید تا حدودی وسواسانه عمل کنید. در رستوران‌های مدرن بهتر است از بشقاب‌ها و دیس‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید. در رستوران‌های کلاسیک نیز ظروف چینی طرح دار کلاسیک انتخاب‌ مناسبی هستند. اما در رستوران‌های سنتی، ظروف سفالی رنگارنگ و ظروف مسی بهترین گزینه‌ها هستند.

معماری داخلی رستوران مدرن

کلام آخر

پیش از تاسیس رستوران باید تصمیم خود را در مورد سبک غذاهایی که در رستوران خود عرضه می‌کنید بگیرید‌. طراحی داخلی رستوران مطابق با سبک غذاهای ارائه شده انجام می‌گیرد. در پروسه تاسیس رستوران، انتخاب نام مناسب نیز بسیار مهم است. نام انتخابی باید متناسب با سبک رستوران و دارای تلفظ راحت باشد. نکته بسیار مهم دیگر برای موفقیت رستوران‌ شما، تبلیغات حساب شده و مفید است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از راه‌اندازی رستوران، بودجه‌ای برای تبلیغات در نظر بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *