ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

0 تا 100 طراحی داخلی فست فود

دکوراسیون داخلی فست فود اولین معیار سنجش برای کسی است که برای اولین بار می‌خواهد فست فود شما را امتحان کنند؛ به همین دلیل طراحی دیزاین آن از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه این فضا جلوه بیشتری داشته باشد، مشتری بیشتری نیز خواهید داشت. 

البته در نظر داشته باشید که طراحی دکوراسیون داخلی فست فود با رستوران متفاوت است؛ چرا که طراحی کلی فست فود همانطور که از نامش پیداست باید حس سرعت و عجله را به مشتری القا کند اما بالعکس، رستوران باید محیطی آرامش دهنده باشد و عجله در آن معنایی ندارد. در این مقاله از سایت معمارم به بررسی کامل طراحی داخلی فست فود و عوامل مهم در اجرای آن می‌پردازیم.

طراحی داخلی فست فود

دکور داخلی فست فود

 

 

اصول طراحی دکوراسیون داخلی فست فود

اولین قدم در طراحی داخلی فست فود انتخاب سبک مورد نظر شما است. سعی کنید سبک خود را طراحی کنید و یا می‌توانید از یک سبک موجود مانند سبک‌های غربی قدیمی، مینیمالیستی یا سبک معاصر و سایر سبک‌ها تبعیت کنید.

سبک مدرن یکی از سبک‌های رایج است که امروزه در اغلب فست فود‌ها دیده می‌شود. این سبک ساده و در عین حال مدرن، فضایی شاد و آرام را ایجاد‌ کرده و طرفداران زیادی دارد.

طراحی داخلی ساندویچی

دکور فست فودی

 

چیدمان مناسب برای مبلمان یا میز و صندلی

در هنگام طراحی دکوراسیون باید به تمام جزئیات و عناصر موجود دقت کرده و سپس بین آن‌ها هماهنگی ایجاد کنید. مبلمان به عنوان یکی از وسایل مهم فست فود در طراحی اهمیت ویژه‌ای دارد. مکان قرارگیری مبلمان باید به گونه‌ای باشد که مانع رفت و آمد مشتریان نشود.

اگر فضای کوچکی دارید با استفاده از میز‌های گرد و مربع می‌توانید از فضا بهره بیشتری ببرید. همچنین صندلی‌هایی که برای فست فود انتخاب می‌کنید در کنار استحکام کافی، فاقد کوسن بوده و جنس آن به راحتی کثیف نشود. دیگر نکاتی که باید مدنظر قرار دهید جنس تجهیزات است. هنگام خرید هرکدام از وسایل به قابلیت شست‌ و‌ شو و نگهداری آن نیز دقت کنید.

دکور مدرن فست فود

طراحی داخلی کلاسیک فست فود

 

تاثیر رنگ‌ها در طراحی داخلی فست فود

رنگ‌ها عناصری هستند که بیشترین تاثیر را روی رفتار افراد می‌گذارند. به همین دلیل اینکه از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد. در طراحی فست فود اغلب رنگ‌ها مانند قرمز، زرد و نارنجی بیشتر دیده می‌شود چراکه در کنار محیط شاد و زنده‌ای که ایجاد می‌کند باعث افزایش اشتها نیز می‌شود. البته با ترکیب این رنگ‌ها با رنگ‌های دیگر نیز می‌توانید جلوه زیبایی را ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره تاثیر رنگ‌ها بر رفتار انسان، پیشنهاد می‌کنم مقاله روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

استفده از رنگ قرمز در طراحی داخلی فست فود

طراحی داخلی فست فود با طرح چوب

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی فست فود

از مهم‌ترین نکات در طراحی هر دکوراسیونی، توجه به نورپردازی آن است چرا که نور هم مانند رنگ‌ها به فضا روح می‌بخشند. برای مثال نور کمتر در فضاهایی مانند رستوران باعث افزایش صمیمیت و آرامش می‌شود اما در فست فود که سرعت اهمیت دارد از نورپردازی بیشتری استفاده می‌کنند.

نور پردازی در طراحی داخلی فست فود

نورپردازی در دکوراسیون داخلی رستوران

استفاده از موسیقی مطلوب

موسیقی با احساسات انسان بازی می‌کند. استفاده از موسیقی زمانی که با طعم غذا ترکیب شود می‌تواند همیشه به عنوان یک حس خوب، خاطره‌ای را در ذهن مشتریان ثبت کرده و باز هم او را به فست فود شما بکشاند. البته در نظر داشته باشید از موسیقی‌های متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده کنید.

طراحی داخلی فست فود

استفاده از رنگ ها در دکور فست فود

استفاده از گیاهان در طراحی داخلی فست فود

همانطور که می‌دانید گیاهان به فضا حس طراوت و سرزندگی می‌بخشند؛ استفاده از گلدان‌های متنوع در گوشه کنار فست فود روی زمین یا به صورت آویزان از سقف، می‌تواند حس آرامش را به شما و مشتریانتان القا کند. البته هنگام خرید گل به شرایط نگهداری و ماندگاری آن نیز توجه داشته باشید.

طراحی داخلی فست فود با رنگ زرد

استفاده از گیاهان در طراحی داخلی فست فود

طراحی دکوراسیون فست فود و فضای خانوادگی

چیزی که خانواده‌ها از فست فود شما انتظار دارند این است که در کنار توجه به کیفیت غذا، فضایی اختصاصی را در طراحی دکوراسیون برای آن‌ها در نظر گرفته باشید. وقتی نام خانواده می‌آید کودکانی را که می‌توانند با اشتیاق خانواده خود را، وادار به آمدن به فست فود شما کنند را ازیاد نبرید و بهتر است فضایی جذاب برای سرگرمی آن‌ها نیز در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی رستوران

انتخاب میز صندلی مناسب در طراحی داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی برای محیط‌های کوچک

با یک طراحی اصولی می‌توانید از فضای کوچک نهایت استفاده را ببرید و مکانی جذاب و حرفه‌ای برای مشتری‌های خود بسازید. با بهره بردن از رنگ‌ها و نورپردازی مناسب فضا را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست جلوه دهید و به مشتریان احساس راحتی بیشتری بدهد.

برای طراحی داخلی فست فود در محیط‌های کوچک راهکار‌های زیر را توصیه می‌کنیم:

  • استفاده از رنگ‌های روشن و بازتابنده به جای رنگ‌های تیره، به فضا احساس بزرگتری می‌دهد.
  • استفاده از میز و صندلی‌های فانتزی و کم حجم به جای مبلمان جاگیر، فضا را بازتر نشان می‌دهد.
  • استفاده از نورپردازی مناسب به جای نور سفید و تند، فضا را آرامش بخش و دلنشین‌تر می‌کند.
  • استفاده از طرح‌های مدرن و خلاقانه برای دکوراسیون داخلی، به فضا جذابیت بیشتری داده و مشتریان را به خود جذب می‌کند.
  • وجود پنجره‌های بزرگ و شفاف یا سقف‌های بلند و باز، حس آزادی و راحتی بیشتری را به مشتریان می‌دهد.

طراحی داخلی رستوران با استفاده از متریال حصیر

طراحی داخلی فست فود با رنگ مشکی

دکور فست فود با رنگ سبز

صندلی مناسب در دکوراسیون فست فود

طراحی دکوراسیون داخلی فست فود از چه نظر اهمیت دارد؟

فضای فست فود باید در نگاه اول مکانی جذاب باشد تا مشتری را به خود جذب کرده و سپس در انتخاب های بعدی آنجا را اولویت خود قرار دهد. طراحی داخلی فست فود در نهایت باعث افزایش فروش و درآمد شما می‌شود.

در طراحی داخلی فست فود برای محیط‌های کوچک چه نکاتی را رعایت کنیم؟

در طراحی داخلی فست فود برای محیط‌های کوچک باید از ترکیب رنگ‌ها و نورپردازی‌های اصولی استفاده کرد تا با بزرگتر نشان دادن فضا، به مشتری احساس راحتی بدهد.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *