ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

طراحی داخلی آپارتمان 100 متری

طراحی داخلی خانه 100 متری

خانه‌های آپارتمانی روز به روز در متراژهای کوچکتر ساخته می‌شود. از همین رو با استفاده از ترفند‌های دکوراسیون باید به فضا جلوه‌ای مرتب و بزرگ‌تر از آنچه هست بدهیم. در این مقاله از سایت معمارم به بررسی نکات مهم در طراحی داخلی آپارتمان ۱۰۰ متری می‌پردازیم.

طراحی دکوراسیون آپارتمان 100 متری

سبک مینیمال به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی داخلی اپارتمان‌های صد متری و کوچکتر شناخته شده؛ چراکه حذف لوازم اضافی و بکارگیری حداقل‌ها از مهم‌ترین قوانین این سبک به شمار می‌رود.

سبک مینیمال به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک دکوراسیون با استفاده از ساده‌ترین و کمترین لوازم به طراح اجازه خلق بهترین‌ها را می‌دهد.

طراحی آشپزخانه آپارتمان 100 متری

طراحی دیوارها در آپارتمان 100 متری

از آنجا که دیوار‌ها دور تا دور فضای خانه را احاطه می‌کنند، نقش زیادی در دکوراسیون دارند استفاده از طراح‌های شلوغ یا رنگ‌های تیره فضای خانه را نامرتب یا کوچک و دلگیر نشان می‌دهد اما بکارگیری رنگ‌های روشن مانند سفید برای طراحی دیوارهای آپارتمان 100 متری جلوه بزرگتری به آن می‌دهد. اما اگر به ایجاد نقش روی دیوار علاقه دارید پترن‌های محو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

طراحی دیوار در خانه 100 متری

نورپردازی مناسب خانه‌های صد متری

وقتی به خانه‌ای می‌روید که نورپردازی آن مناسب نیست چه حسی دارید؟ آن خانه کوچک و دلگیر به نظرتان می‌آید؟

نورپردازی یکی از مهم‌ترین رکن‌ اساسی هر خانه است و همانطور که دیدید در ابعاد خانه نیز اهمیت خود را نشان می‌دهد. در طراحی آپارتمان 100 متری تا حد امکان از نورپردازی طبیعی زیاد استفاده کنید اما اگر امکان این کار را نداشتید جایگزین کردن نورهای مصنوعی نیز میتواند کمک کننده باشد.

نور پردازی در خانه 100 متری

دو نکته مهم درباره نورپردازی مصنوعی خانه صد متری:

  • بیشتر از نورهای سفید بجای نورهای رنگی استفاده کنید.
  • بجای چراغ‌های مطالعه رومیزی از از چراغ‌های دیواری برای روشنایی محیط بهره ببرید.

آینه‌های با انعکاس نور باعث روشن‌تر کردن محیط شده و فضا را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهند. به همین دلیل طراحان اغلب برای طراحی خانه‌های کوچک از آینه‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید برای بزرگ‌تر شدن فضا از این روش بهره ببرید باید در نظر داشته باشید که بر خلاف آینه‌های بزرگ، آینه‌های کوچک نه تنها فضا را بازتر نمی‌کنند بلکه جلوه شلوغی نیز به منزل شما می‌دهند. 

طراحی درست دکوراسیون بر‌ای آپارتمان به معنای وسیع‌تر نشان دادن فضا و ایجاد حس راحتی در خانه است. اگر از سبک مینیمال پیروی می‌کنید در کنار استفاده از رنگ‌های روشن باید وسایل اضافی را به حداقل برسانید تا فضا جلوه‌ای مرتب و منظم به خود بگیرد.

استفاده از نور سفید در آپارتمان 100 متری

مبلمان مناسب در طراحی داخلی آپارتمان 100 متری

مبلمان‌هایی که فضا را محدود نمی‌کند بهترین نوع مبلمان برای شماست. برای مثال مبلمان نیم ست، ال، تاشو و یا مبلمان راحتی کارایی مطلوب‌تری دارد و برای شما مناسب‌تر از مبلمان‌های کلاسیک یا استیل هستند.

اگر در آپارتمان شما مانند اغلب آپارتمان‌ها، کفپوش‌های مدرن مانند سرامیک، پارکت و.. بکار رفته، نیازی به پوشاندن تمام سطح کف ندارید و با استفاده از فرش‌های کوچک میتواید جلوه بزرگتری به محیط خانه بدهید. همچنین در انتخاب فرش نیز دقت کنید که به‌دنبال فرش‌هایی با رنگ های روشن و ساده ترین مدل باشید تا در نهایت چشم انداز زیباتری برایتان ایجاد کند.

نوع مبلمان در طراحی داخلی آپارتمان 100 متری

سوالات متداول

بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون آپارتمان 100 متری چیست؟

سبک مینیمال به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی داخلی اپارتمان‌های صد متری و کوچکتر شناخته شده؛ چراکه با حذف لوازم اضافی و بکارگیری حداقل‌ها، فضایی راحت و آرامش‌بخش برای شما ایجاد می‌کند.

چه نوع مبلمانی مناسب آپارتمان های 100 متری است؟

بهترین انتخاب مبلمان برای آپارتمان صد متری، مبلمانی است که فضای کمتری را بگیرد و در عین‌حال کارایی بیشتر داشته باشد. به عنوان مثال مبلمان راحتی، نیم ست، ال یا تاشو برای آپارتمان های 100 متری مناسب‌تر است.

3.7/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *