ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

طراحی داخلی ویلا | ایده دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا

در جوامع کنونی با توجه به ازدیاد جمعیت و محدود بودن گنجایش شهر‌ها و کلان‌شهرها، اغلب مردم در آپارتمان‌های کوچک و محدود زندگی می‌کنند. بسیاری از مردم برای فرار از این خانه‌های بی‌روح، به خرید و یا ساخت ویلا یا باغ‌ویلا در حاشیه شهر‌ها یا در قسمت‌های شمالی کشور روی آورده‌اند. برای داشتن ویلایی دنج و روح‌نواز، به یک طراحی داخلی ویلا حرفه‌ای نیاز دارید که در این مقاله از سایت معمارم به‌صورت مختصر درمورد طراحی داخلی خانه‌های ویلایی توضیحاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

دکوراسیون داخلی ویلا

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی پذیرایی

اصول مهم طراحی داخلی

طراحی داخلی هنری است که می‌تواند با استفاده از ذوق و ابتکار طراح، مکانی را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود و یا کوچک‌تر از آن نشان دهد. همچنین می‌تواند خانه‌ای طراحی کند که با تماشای آن حس کنید به یکی از شهر‌های فرانسه سفر کرده‌اید یا اینکه ویلایی را دیزاین کند که گویی به ویلایی در سواحل دریای مدیترانه رفته‌اید. در طراحی داخلی ویلا نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید شامل تعیین سبک دیزاین، نورپردازی ویلا، چیدمان مبلمان، استفاده از اکسسوری‌ها، دیزاین آشپزخانه، اتاق‌ها و غیره می‌باشد.

توجه به نورپردازی در طراحی داخلی ویلا

اولین موردی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به آن اشاره می‌کنیم، نورپردازی است. نورپردازی کم، فضای داخل را کسل کننده خواهد کرد و نورپردازی بیش از حد، باعث خستگی چشم و عدم تمرکز ذهن خواهد شد. همچنین نورپردازی قسمت‌های مختلف ویلا باید متنوع باشد. قسمتی که میز غذاخوری در آنجا قرار گرفته است باید نوری گرم و ملایم داشته باشد. در نورپردازی اتاق خواب نیز به هیچ عنوان افراط نکنید. قسمت پذیرایی نیز تا حد اعتدال بهتر است پرنور و روشن باشد. استفاده پنجره‌های بزرگ در ویلا، علاوه بر زیبایی و دلباز شدن فضای داخلی، باعث می.شوذ تا نور طبیعی در سرتاسر ویلا وجود داشته و افرادی در آنجا زندگی می‌کنند، حس سرزندگی داشته باشند.

نورپردازی در طراحی داخلی ویلا

نور پردازی در دکوراسیون داخلی ویلا

سبک ویلای شما چیست؟

بیشتر به سبک مدرن و مینیمال علاقه‌مند هستید یا به سبک کلاسیک و سلطنتی؟ اگر متراژ ویلای شما زیاد نیست، پیشنهاد ما سبک مدرن و مینیمال است. این سبک معمولا ساده‌تر از سبک کلاسیک است. اغلب از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود و همه وسیله‌ها اعم از مبلمان اکسسوری‌ها، کابینت و… سبکی ساده و مدرن دارند.

در سبک کلاسیک به جزئیات توجه بیشتری می‌شود. تابلو‌هایی با طرح‌های فرانسوی، مبلمان سلطنتی و کنده‌کاری شده، میز غذاخوری بزرگ، ظروف دکوری آنتیک و لوسترهای چند شاخه از مشخصه‌های اصلی این سبک هستند. در سبک کلاسیک پرده‌های چند لایه و والان دار زیبایی خاصی در فضا ایجاد می‌کنند. رنگ‌هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب رنگ‌های تیره و پرروح مانند زرشکی، یشمی، زیتونی، سورمه‌ای و… هستند. همچنین این سبک مناسب ویلا‌هایی با متراژ بیشتر از ۲۰۰ متر است.

طراحی داخلی ویلا سلطنتی

طراحی داخلی ویلا مدرن

چیدمان وسایل در طراحی داخلی ویلا

اولین چیزی که باید به‌ آن توجه کنیم، تطابق وسیله‌های ویلا با سبک آن است. استفاده از یک ویترین بزرگ چوبی برای ویلایی با سبک مدرن، مطمئنا غیرمعمول و نازیبا خواهد بود. قدم بعدی چیدمان وسایل است. در طراحی داخلی ویلای بزرگ، بهتر است دو محیط کانونی ایجاد کنیم. محیط کانونی اول با مرکزیت تی وی ایجاد می‌شود‌. در این محیط بهتر است از مبلمان راحتی و کاناپه استفاده کنید. استفاده از کوسن‌هایی با رنگ مکمل محیط می‌تواند زیبایی فضا را دوچندان کند.

کانون دوم معمولا برای پذیرایی درنظر گرفته می‌شود. در این قسمت از مبلمان و اکسسوری‌های بسیار برازنده و لاکچری استفاده شده و نورپردازی مناسبی اعمال می‌شود. این قسمت بهتر است نزدیک به پنجره باشد از از نور طبیعی نیز بهره‌مند شود. عناصر مختلف موجود‌ در فضا اعم از انواع اکسسوری‌ها یا تابلو‌ها بهتر است به طور یکنواخت در تمامی نقاط ویلا وجود داشته باشند تا یک منطقه شلوغ و یک منطقه خلوت نباشد. همچنین فرش‌ها بهترین وسیله برای جداسازی کانون‌های مختلف از همدیگر هستند.

دکوراسیون آشپزخانه ویلا

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاها در طراحی داخلی ویلا است که از سبک دیزاین ویلا طبعیت می‌کند. در ویلاهایی که سبک آن‌ها کلاسیک است، از انواع کابینت‌های چوبی و ممبران استفاده می‌شود. رنگ‌های سفید و قهوه‌ای برای این سبک بسیار مناسب هستند. در سبک مدرن نیز می‌توان از انواع کابینت از جنس ام دی اف و هایگلس استفاده کرد. برای این سبک از آشپزخانه‌ها انتخاب‌های بسیاری برای رنگ کابینت وجود دارد اما رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی، شیری و… می‌توانند برای این سبک خارق‌العاده باشند!

طراحی داخلی آشپزخانه ویلا

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی اتاق‌های ویلا

بهتر است تا حد امکان از شلوغ کردن اتاق‌ها اجتناب کنید. عموما اتاق محل استراحت افراد است و استفاده بیش از حد از انواع اکسسوری‌ها در آن، باعث عدم تمرکز و خستگی بیشتر می‌شود. اگر اتاق کودکان فضای کمی دارد بهترین گزینه استفاده از تخت‌های دو طبقه است. همچنین کمد‌دیواری‌های جادار انتخاب بسیار مناسب‌تری نسبت به کمد‌های بزرگ و جاگیر هستند.

طبق اصول طراحی داخلی ویلا در انتخاب رنگ روتختی، کف پوش، دیوار و پرده‌های اتاق نیز باید توجه کنید. برای این موارد باید از رنگ‌های مکمل یا نماهای مختلف از یک رنگ خاص انتخاب کرد. توجه کنید که رنگ اتاق خواب باید ملایم و آرامش بخش باشد.

طراحی داخلی آشپزخانه ویلا

مطالعه پیشنهادی: طراحی داخلی اتاق خواب

سخن آخر

داشتن یک ویلای دنج برای گذراندن روزهایی با آرامش خاطر کافی نیست‌. این ویلا باید دارای دیزاین ویژه‌ای باشد تا حس آرامش را در اعضای خانواده پدید آورد. طراحی داخلی ویلا دارای اصول و قوانین ویژه‌ای است که با رعایت آن‌ها محیطی شیک و زیبا برای شما ایجاد خواهد شد. جهت کسب اطلاعات کامل‌تر و انجام انواع پروژه‌های طراحی داخلی با مشاورین معمارم در تماس باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *