ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

طراحی داخلی دفتر کار | 15 ایده دکوراسیون دفتر کار شرکت

طراحی داخلی دفتر کار

امروزه اغلب روانشناسان بر این‌ باورند که طراحی داخلی دفتر کار تاثیر بسیاری در افزایش راندمان کار و جذب مشتری خواهد داشت. در واقع مراجعین یا مشتریانی که به محل کار شما می‌آیند، نخست به محیطی که در آن قرار دارند توجه می‌کنند. شما، با انتخاب گزینه‌های مناسب برای دیزاین دفتر کار در همان قدم اول حس اطمینان را به آن‌ها القا خواهید کرد. اما طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار دارای اصول ویژه‌ای است که باید به آن‌ها توجه کرد. در ادامه این مقاله از سایت معمارم به نکاتی که باید در دکوراسیون و طراحی داخلی دفتر کار باید توجه کنید می‌پردازیم.

دکوراسیون داخلی دفتر کار

دیزاین داخلی دفتر کار

پیشنهاد مطالعه: طراحی داخلی مطب | طراحی داخلی باشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه | طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی

نکات طراحی داخلی دفتر کار

متراژ دفتر کار

در طراحی داخلی محیط کار متراژ، تعیین کننده رنگ و نوع دکوراسیون است. در دفترهایی که متراژ بالایی دارند، برای انتخاب رنگ کفپوش، دیوارها، مبلمان، میز، قفسه و… گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهیم داشت. ولی در طراحی داخلی دفتر کار کوچک باید ترجیحا از رنگ‌های روشن و مبلمان و میزهای جمع و جورتری استفاده کنیم. در این دفترها می‌بایست چیدمان میز‌ها را به صورت رو به رو یا در کنار هم انجام داد و از فضا حداکثر استفاده را بکنیم.

پارتیشن‌ها برای فضای کار کوچک گزینه‌های بسیار جالب و کاربردی هستند. استفاده از مبلمان چرم و سایز بزرگ در این دفترها یکی از بدترین انتخاب‌ها برای شماست. در عوض مبلمان مینیمال با رنگ‌های خنثی و روشن می‌تواند زیبایی محیط کار شما را دو چندان کند.

میز دفتر کار و شرکت

طراحی داخلی دفتر کار و شرکت

مطالعه کنید: طراحی داخلی شرکت

رنگ دیوارها

با توجه به اندازه محیط کار رنگ دیوارها را انتخاب کنید. توصیه ما این است ترجیحا رنگ‌های روشن را برای رنگ دیوار انتخاب نمایید با این حال اگر فضای دفتر شما بزرگ است می‌توانید از تناژهای تیره نیز استفاده کنید. مورد دیگری که باید هنگام انتخاب رنگ دیوار به آن توجه نمایید، تناسب رنگ آن با کار شماست. استفاده از رنگ‌های شاد برای طراحی داخلی اداری و دفتر کار قطعا مناسب نیست در حالی که در گالری‌های هنری می‌تواند انتخاب جذاب‌ترین باشد.

طرحی دیوار شرکت و دفتر کار

رنگ دیوار در طراحی داخلی دفتر کار

کفپوش

رنگ کفپوش بهتر است متناسب با رنگ دیوارها باشد. در طراحی داخلی محل کار، در انتخاب رنگ کفپوش‌ها نیز، این متراژ محیط کار است که تعیین کننده تناژ آن‌ها است. برای محیط‌های کوچک قطعا رنگ‌های سفید یا کرمی انتخاب‌هایی فوق‌العاده‌ای هستند تا با ایجاد خطای دید دفتر را بزرگتر نشان دهد. ولی در محیط‌های بزرگ، قدرت انتخاب بیشتری داریم.

در این محیط‌ها انتخاب پارکت‌های چوبی تیره یا متوسط که با وسایل دفتر هارمونی دارند، می‌تواند انتخاب شگفت‌انگیزی باشد. با این حال رنگ‌های روشن نیز برای کفپوش می‌تواند زیبایی به‌خصوصی داشته باشد.

کفپوش در طراحی داخلی دفتر کار

کفپوش در طراحی داخلی دفتر کار

وسایل و تجهیزات دفترکار

انتخاب وسایل محیط کار مناسب، قدم بسیار مهمی در طراحی داخلی دفتر کار است. میز مدیریت یکی از اصلی‌ترین اجزای دفتر است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. این میز می‌بایست بزرگتر از سایر میزهای دفتر بوده و ترجیحا زیبا و از مواد اولیه با درجه کیفی بالا ساخته شده باشد. در حقیقت در برخورد اول، میز مدیریت نشان‌دهنده اعتبار و ارزش مدیریت مجموعه است.

مبلمان نیز قبل از خرید باید خوب مورد بررسی قرار بگیرند. علاوه بر سایز مبلمان که در بخش‌های قبلی به آن پرداخته شد، نوع مبلمان نیز در طراحی داخلی دفتر کار بسیار حائز اهمیت است. مبلمان همان جایی است که مراجعین و مشتریان شما روی آن می‌نشینند و به پیشنهادات شما فکر می‌کنند. اگر این مبلمان راحت نباشند ممکن است مراجعین شما تمرکز خود را از دست داده و حتی به‌دنبال دلیلی برای بیرون رفتن از دفتر شما باشند. بنابراین سایز، رنگ و راحتی مبلمان باید قبل از خرید به طور دقیق بررسی شوند.

مورد دیگری که درمورد صندلی انتظار و مبل‌ها باید به آن توجه کنید سبک آن‌ها است‌. استفاده از میل‌های سلطنتی و کلاسیک برای محیط کار بسیار نامناسب بوده و سعی کنید حتما از مبلمان مدرن و اداری استفاده نمایید.

تجهیزات اداری در طراحی داخلی دفتر کار

میز و صندلی در طراحی داخلی شرکت

افزودن اکسسوری

به‌دلیل رسمی بودن محل کار، سعی کنید در طراحی داخلی دفتر کار از اکسسوری‌های کمتری استفاده کنید. برای محیط‌های کاری گلدان‌هایی با گل‌های طبیعی بهترین انتخاب هستند، ولی در دفاتر عمرانی، انواع ماکت‌های و سازه‌ها، در گالری‌های هنری، انواع نقاشی‌ها می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد. تابلو‌های مرتبط با حیطه شغلی نیز قطعا پیشنهادهای خوبی برای شما هستند. اما توجه کنید در انتخاب تعداد این تابلو‌ها هرگز افراط نکنید.

اکسسوری در طراحی داخلی دفتر کاری

نور پردازی در طراحی داخلی دفتر کاری

نورپردازی دفترکار

نورپردازی را هرگز فراموش نکنید! اگر دفتر شما نورگیری خوبی دارد باید گفت شانس بزرگی نصیبتان شده است. ولی در خاطر داشته باشید استفاده از پرده‌ها را در طول روز به حداقل برسانید و ترجیحا از پرده‌های کرکره‌ای استفاده کنید‌. اما اگر دفتر شما پنجره زیادی ندارد، باید هزینه‌هایی را برای نورپردازی متحمل شوید. نور مناسب تاثیر بسیاری در القای حس خوب به حاضران در دفتر کار شما دارد. در طراحی داخلی دفتر کار نورپردازی یکی از اصلی‌ترین عناصر شناخته شده و اکیدا توصیه می‌شود از نورپردازی کمتر یا بیشتر از حد جدا بپرهیزید. همچنین یادآوری می‌کنیم نور سفید بهترین انتخاب برای رنگ نورپردازی است.

نورپردازی دفتر کار

نور پردازی دفتر کار شرکت

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی لابی ساختمان | بازسازی ساختمان

کلام پایانی

طراحی داخلی دفتر کار دارای اصول ویژه‌ای است که می‌بایست به آن‌ها توجه کرد. در صورت عدم هماهنگی اجزای مختلف دفتر و یا استفاده از تجهیزات نامناسب، قطعا حس منفی و غیرقابل اعتمادی را به مراجعین خود تزریق خواهیم کرد. علاوه بر رنگ دیوارها و کفپوش، سبک میز و مبلمان و نورپردازی، قفسه‌ها اجزایی از دفتر هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. تعداد قفسه‌ها باید به میزان کافی باشد تا نامرتب یا خالی دیده نشود. همچنین محل آن باید در نزدیک‌ترین مکان به کارمندانی که از آن استفاده می‌کنند باشد.

سوالات متداول در مورد طراحی داخلی دفتر کار

در طراحی داخلی دفتر کار اصلی‌ترین نکته که باید به آن توجه کرد چیست؟

متراژ مهم‌ترین موردی است که باید به آن توجه کرده و رنگ و نوع تجهیزات را طبق آن تهیه کرد.

در انتخاب رنگ تجهیزات و دیوار و کفپوش دفتر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در طراحی داخلی دفتر کار باید به متراژ دفتر، ایجاد هارمونی بین اجزای مختلف دفتر و تناسب با حوزه فعالیت توجه کرد.

4.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *