ایران - تهران

میرداماد - دفینه

شنبه تا پنچشنبه

10:00 تا 20:00

طراحی داخلی باشگاه | 50 ایده خلاقانه دکوراسیون باشگاه

طراحی داخلی باشگاه

امروزه اغلب افراد با توجه به سبک زندگی دارای تحرک بسیار پایینی هستند و همین کم‌تحرکی باعث به‌وجود آمدن مشکلات فراوان جسمی و روحی برای افراد شده‌است. از این رو توصیه می‌شود همه افراد ساعاتی از وقت خود را برای انجام انواع ورزش‌ها اختصاص دهند. به همین علت باشگاه‌های ورزشی مملو از ورزشکاران حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای است. تاثیر دکوراسیون و طراحی داخلی بر ایجاد حس مثبت به افراد حاضر در آن محل بر هیچکس پوشیده نیست. باشگاه‌های ورزشی نیز در این امر مستثنی نیستند و شما می‌توانید با رعایت چند اصول از دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی باعث جذب افراد بیشتری به سالن ورزشی خود شوید.

طراحی داخلی باشگاه

بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی

طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی

معماری داخلی باشگاه بدنسازی

طراحی داخل باشگاه بدنسازی

چیدمان تجهیزات باشگاه بدنسازی

شاید اصلی‌ترین مورد در رابطه با باشگاه‌های بدنسازی، تجهیزات سالن است. طبیعتا با فراهم نکردن دستگاه‌های پراستفاده و محبوب ورزشکاران، خیل عظیمی از مشتری‌های خود را از دست خواهید داد. چیدمان دستگاه‌ها نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. دستگاه‌ها بهتر است در جایی قرار بگیرند که در معرض دید بوده و دسترسی به آن‌ها آسان‌ باشد. البته اگر سالن شما چندین بخش یا طبقه دارد حتما در تابلو اعلانات دستگاه‌های موجود و محل قرارگیری آن‌ها را قید کنید.

اگر باشگاه بدنسازی دارای پنجره با ویو مناسب است، بهترین محل برای قرارگیری دستگاه‌های ورزشی همان‌ جا است. با این کار باعث بهبود روحیه ورزشکاران خواهید شد و حس شادابی و سرزندگی را به آن‌ها خواهید داد. اگر محل مورد نظر شما مجهز به هیچ پنجره‌ای نیست بهتر است از چند پوستر انگیزشی، بدنسازی یا طبیعت و فضای باز استفاده کنید. نکته بسیار مهم اینکه محل قرارگیری دستگاه‌ها حتما باید مجهز به تهویه مناسب باشد.

چنانچه باشگاه بدنسازی دارای بخش‌های جداگانه‌ای نیست، باید خودتان این کار را انجام دهید. قسمتی ویژه برای قرارگیری دستگاه‌ها انتخاب کنید. این قسمت بهتر است محل پر رفت و آمدی نباشد و درعین حال دسترسی به آن نیز آسان باشد. سایر بخش‌های باشگاه نظیر قسمت‌های مربوط به ایروبیک، یوگا، رقص، رختکن، بوفه بهتر است طبق اصول دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی جداسازی شود.

دکوراسیون باشگاه فیتنس

طراحی معماری داخلی باشگاه بدنسازی

معماری داخلی باشگاه

چیدمان تجهیزات داخلی باشگاه

دکوراسیون باشگاه

رنگ دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

همان‌طور که می‌دانید رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی داخلی است. در طراحی داخلی باشگاه ورزشی توصیه می‌شود از رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش استفاده شود. البته باید توجه کرد رنگ‌های مورد استفاده باید با یکدیگر هارمونی و همخوانی داشته باشند. استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخشی چون سفید، آبی، کرمی و… نیز می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای دکوراسیون داخلی سالن‌ ورزشی باشد.

باشگاه ورزشی مدرن و شیک

رنگ آبی در دکوراسیون باشگاه

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

دکوراسیون داخلی باشگاه با رنگ آبی

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

یک باشگاه بدنسازی بدون آینه‌های قدی متعدد می‌تواند در حکم یک فاجعه باشد! آینه‌های قدی علاوه بر بزرگ‌تر و گسترده‌تر نشان دادن فضا، یک سرگرمی و حتی ابزار ضروری برای باشگاه‌ها به شمار می‌آیند. اغلب ورزشکاران بعد از انجام برنامه‌های ورزشی خود تمایل دارند خود را در آینه برانداز کنند و عدم وجود این آینه‌ها ممکن است باعث اعتراض و عدم رضایت مراجعین به ورزشگاه شود.

آینه در دکوراسیون داخلی باشگاه

نصب آینه در دکوراسیون داخلی باشگاه

آینه باشگاه

gym interior design

آینه در دکوراسیون داخلی باشگاه

 

طراحی رختکن باشگاه بدنسازی

شاید در نظر اول مهم به‌نظر نیاید ولی رختکن یکی از مواردی است که مراجعین بسیار به آن توجه می‌کنند. در دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی رختکن بهتر است نزدیک به درب ورودی بوده و دارای کمد‌های بزرگ و به تعداد بالا باشد. تعبیه مکانی برای تعویض لباس‌ها یک حسن بزرگ محسوب می‌شود که البته اگر چنین مکانی در باشگاه شما وجود ندارد یا اینکه جایی برای ساخت این محل موجود نيست، می‌توانید از چند پارتیشن با طرح‌های زیبا استفاده کنید. سعی کنید فضای رختکن را به‌ گونه‌ای انتخاب و دیزاین کنید که نظافت آن آسان باشد. به‌ هیچ عنوان فراموش نکنید نظافت رختکن از مواردی است که مراجعین توجه بسیار زیادی به آن می‌کنند.

روشنایی باشگاه ورزشی

روشنایی کمتر از حد نیاز یا بیشتر از حد نیاز به یک اندازه می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. روشنایی کم باعث ایجاد فضایی کسل‌کننده شده و انرژی ورزشکاران را تحلیل می‌برد. درحالی‌که روشنایی بیش از حد نیز باعث خستگی و کلافگی افراد حاضر در آن ورزشگاه می‌شود. سعی کنید در باشگاه بدنسازی خود حتما از نورهای طبیعی برای روشنایی فضا استفاده کنید اما با این حال استفاده از لامپ‌های مناسب برای روشنایی یک دست فضای باشگاه کاملا ضروری است. توجه داشته باشید استفاده از لامپ‌هایی با روشنایی نقطه‌ای و همین‌طور لامپ‌های رنگی برای باشگاه‌ها به هیچ‌ عنوان انتخاب‌های مناسبی نیست.

نور پردازی باشگاه فیتنس

نور طبیعی در باشگاه ورزشی

نور پردازی باشگاه

نورپردازی باشگاه ورزشی

طراحی دیوار باشگاه 

دیوارهای خالی از پوستر یا آینه برای دیزاین داخلی باشگاه بدنسازی یکی از بدترین آیتم‌ها است. درواقع باشگاه‌های بدنسازی می‌بایست مملو از انرژی و شور و نشاط باشد پس در نتیجه باید گفت سادگی در این مکان‌ها جایی ندارد.

بهترین پیشنهادها برای دیوارهای سالن‌های ورزشی، استفاده از پوسترهای انگیزشی یا تصاویر قهرمانان رشته‌های مربوط به آن سالن است. البته درج اطلاعات مربوط به سالن همانند سانس آقایان یا بانوان، لیست مربی‌ها، رشته‌های ورزشی موجود در باشگاه و… نیز روی دیوار نباید فراموش شود. همان‌طور که گفته شد آینه‌ها نیز عضو جدا نشدنی از باشگاه‌های بدنسازی است که در دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی باید به آن توجه کرد.

طراحی دیوار باشگاه

طراحی دیوار باشگاه بدنسازی

طراحی دیوار باشگاه ورزشی

دیزاین دیوار باشگاه

دکوراسیون دیوار باشگاه

سخن پایانی

قطعا استفاده از تجهیزات به‌روز و باکیفیت در کنار مربیان حرفه‌ای و با سابقه می‌تواند تاثیر بسیاری در جذب ورزشکاران به سمت باشگاه‌‌های بدنسازی داشته باشد. اما یک دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی غیر اصولی می‌تواند همه زحمات شما را بر باد دهد! در حقیقت یک طراحی داخلی سالن ورزشی موفق، علاوه بر جذب مراجعین بیشتر، باعث جلب رضایت آن‌ها و ادامه دادن به فعالیت‌های خود در آن باشگاه ورزشی شود. اصول دیزاین داخلی باشگاه‌ها به هیچ عنوان پیچیده‌ نیست و شما می‌توانید با رعایت چند قانون ساده سالن خود را طبق اصول استاندارد طراحی و دیزاین نمایید‌.

باشگاه بدنسازی با تجهیزات قرمز و طوسی

دیزاین مدرن در باشگاه ورزشی بدنسازی

چشم انداز کوهستانی در باشگاه ورزشی

دستگاه های سبز رنگ باشگاه بدنسازی

دیزاین نارنجی در باشگاه ورزشی

دیزاین باشگاه ورزشی با طرح چوب

چدمان تجهیزات در باشگاه بدنسازی

دیزاین باشگاه ورزشی

gym

طراحی داخلی باشگاه با طرح چوب

دکوراسیون باشگاه با رنگ سفید

دکوراسیون مدرن باشگاه ورزشی

استفاده از گلدان در باشگاه

دکوراسیون باشگاه با رنگ تیره

چیدمان تردمیل روبه روی پنجره

دکوراسیون باشگاه زنانه

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *